BSF: Ny klubbrekord for Maria

Postet av Ivar Erling Vindvik den 6. Apr 2022

Bergen Swim Festival 1.-3.april

Fire av klubbens beste svømmere deltok. Tre av dem på deres første langbane stevne noensinne, og på det største stevne av dem alle, Bergen Swim Festival, hvor svømmere fra mange land deltar. På tross av at det var deres første langbanestevne ble det svømt fort. De  startet ut med vel den tyngste langbaneøvelsen 400 Medley hvor Andreas Eriksen viste, Maria Vassbotn Winter og Halvard Johan Madsen, at Langbane ikke er noe å være redd for. Andreas har utviklet seg veldig bra det siste året, og er bare på vei frem. De svømte alle kanonbra og svømte enten op til eller bedre enn deres kortbaneperser. Maria og Halvard svømte begge 50fri på søndag der var de kun 0.4 sek fra deres første nationale kavltid på 50fri. Maria enda nærmere på 50 fly, hvor hun kun mangler 0.17 sek.

Og for første gang siden 2015 falt klubbrekorder på kvinnesiden: Maria Vassbotn Winther satte ny klubbrekord for 50m fri og tangerte klubbrekord for 50m fly i langbane. Sterk prestasjon av Maria!

Utenom de tre nye unge svømmere til deres første stevne, var også en af klubbens absolutte toppsvømmere med. Håvard Vindvik imponerte med gode resultater og 17. plads på både 200im og 50fly på fredagen, og var nødt til å strykes fra 100 fly finale søndag pga. fly hjem. Disse resultater enda med en pause i militæret og mye tid brukt på jobb og utdanning.

Hovedtrener Marc Kræmer, Halvard Johan Madsen, Andreas Eriksen, Maria Vassbotn Winther, Daglig leder Gunnhild Grande Thorshaug, Håvard Vindvik

3 flotte dager i Bergen, hvor Bodøsvømmerne viste de er gode på langbane, og klar til mer.