Bodø Svømmeklubb søker trenere og instruktører

Postet av Bodø Svømmeklubb den 15. Jul 2017

BSK søker trener for klubbens elitegruppe (gruppe 1) i ca. 60% stilling.

Endelig stillingsandel og lønn fastsettes etter avtale med aktuell trener. Startdato er tenkt medio september, men kan diskuteres.

Gruppe 1 består av rundt 15 svømmere, med flere gode prestasjoner på nasjonalt nivå.

Flere av svømmerne i klubbens elitegruppe går på idrettslinjen ved Bodin videregående skole og dette har ført til et nødvendig samarbeid med skolen. Dette samarbeidet ønsker vi å videreutvikle.

Treningene avholdes i svømmehallen ved Bodin Videregående skole, - Bodøs eneste svømmehall på 25 meter med 6 baner

Klubben ønsker søker som bla kan:

• Planlegge, gjennomføre og evaluere treninger både i vannet og på land.
  • Følge opp svømmere på stevner og treningssamlinger.
  • Inngå som en del av klubbens samlede trenerteam og delta på trenermøter
  • Bidra til å følge opp/revidere klubbens strategi for sportslig satsning både for rekrutteringsgrupper så vel som elitegruppen ved å dele sin kompetanse.
  • Bidra til et godt klubbmiljø og kameratskap

Kvalifikasjoner og egenskaper

• Dokumentert faglig kompetanse, både teoretisk og praktisk
  • Stort engasjement for svømmesporten og gode samarbeidsevner
  • Bidra til en god dialog med utøvere og foresatte
  • Ha godt humør og stå på vilje

BSK søker også trener for klubbens begynner-gruppe (gruppe 3)

Gruppe 3 består av rundt 30 svømmere, og har treninger 2-3 ganger pr. uke.

Svømmebakgrunn og trenerkurs er en fordel.

BSK søker også etter instruktører for vår svømmeskole ”Trygg i Vann”

Svømmeskolen er i rask vekst, og vi trenger å styrke instruktørkorpset.

Svømmebakgrunn er en fordel, men ikke nødvendig. Opplæring vil bli gitt.

Er du er en av de trenerne vi søker?

Kontakt leder Ivar Vindvik +4790152542 eller treneransvarlig Tom A. Hanssen +4791530820 for ytterligere informasjon – eller send oss en e-post

Søknad inkludert CV sendes innen 1.september 2017 til post@bodo-svommeklubb.no merket ”trenerjobb”.

Bodø svømmeklubb ble stiftet i 1969 og har i dag ca. 70 svømmere fordelt på tre grupper.

Vi har som mål å ivareta rekruttering og breddeidrett så vel som elitesatsing. BSK har også gjennomført klubbutvikling via Norges svømmeforbund.

Bodø svømmeklubb er en klubb i framgang og kan tilby en positiv opplevelse i et godt klubbmiljø med flott ungdom. Klubbens mål er å bli en av de ledende klubbene i Nord-Norge og for å nå dette målet trenger vi akkurat deg med på vårt trenerlag.