Rekruttstevne og Nordsjøstevne i helgen

Postet av Ivar Erling Vindvik den 30. Okt 2022

Denne helgen vår både våre yngste og eldste svømmere i aksjon.

Rekruttstevne

10 av våre yngste deltok på rekruttstevne på Fauske søndag. Der var 90 svømmere fra hele distriktet, og flere deltok også på treningssamling lørdag med overnatting til søndag.

Masse idrettsglede, og veldig mye bra svømming

North Sea Swim Meet

Seks av toppsvømmerne i BSK deltok i helgen på Nordsjøstevnet. Her møttes hele 587 svømmere fra inn- og utland.

Vilde hadde ikke tidenes 200fly, men svømte en fin 50bryst på stafett, og en kanon 50fri på stafett der hun svømte 33.83, fortere enn både trener og svømmer trodde var mulig.

Maria kom sig lengre ned på 50fri, og slo klubbrekord for 16år og yngre jenter (Maria er bare 15år) i tiden 28.83. Maria har vist gode tegn på 50fly på trening men har ennå ikke helt fått det til på stevne. To ganger 50fly i helgen, og begge gange slukte Maria vann i pusten, noe hun forklarte med at det jo er oksygen i vann, så hun prøver ut om hun har gjeller. Testene i helgen tyder på det ikke er telfellet.

Storm hadde ikke den beste helg, litt sykdom og lite trening har nok hatt betydning her. Han har flere ting han kjenner han kan gjøre bedre, så han er på rette vei med fokus. Han avsluttet med at svømme 1.01.95, første gang under 1.02 for Storm.

Det blev ikke akkurat Andreas sin helg, som kan ses på tiktok:

Han kom igjen, og svømte under 58 for første gang på 4x100fri staffeten, og det uten riktig å røre veggen ved 25 og 50m, så det er mere å gå på. Han svømte under UM kvaltid på 100rygg i tiden 1.05.16, dessverre en måned for seint, da han nu må gå for Jr. kvaltider, men det går den rett vei.

Halvard startet helgen bra, under UM kvaltid på 50fri fredag. Han hadde også et par fine 50fri på stafett, og avsluttet stevnet med å prøve en helt ny teknikk, som kanskje ikke fungerte helt på 100fri, men har potensiale på 200 og 400fri. Likevel satte han pers på 100fri med 58.12. Det går rette vei, både han og trener vet det kan gå enda raskere.

Helgens store overraskelse må sies å være Markus sin 50fri, der han svømte pers med 1,5sek i tiden 26.59. Kun 0,05sek fra klubbrekroden for 14år og yngre, som en av klubbens tidligere store stjerner, Håvard Vindvik har. På 4*100fri fortsatte han med å vise seg frem, her svømte han 1.00.97, hele 5sek raskere enn pers han svømte på Saltentreffet, og hele 10sek raskere enn før sommerferien!! Men mest crazy av alt, også mere end hans 50fri, var stevnets siste øvelse for BSK, nemlig Markus sin 50bryst. Før Saltentreffet var hans pers 43.13, på Saltentreffet svømte han overraskende 36.91. MEN på Nordsjø overrasker han alt og alle med tiden 33.38, pers med 3,5sekund! Klubbrekord for 14år og yngre med 1,5 sekunder og kun 0,03 sekund fra UM kvaltid!!!

Oppsummert: Noen okay resultater, noen gode og et par helt crazy av Markus. Men som alltid viktig at svømmerne hadde det kjekt, og det er Bodøsvømmerne mestre i!

Dertil takk til Drag og Fauske for en fin helg med middag fredag og en god tur hjem sammen til Bodø