Marienlyst Open i Drammen

Postet av Ivar Erling Vindvik den 8. Mai 2022

10 flotte svømmere fra BSK deltok i helgen på Marienlyst Open.En fin stevnehelg med sol i Drammen, som å være i syden. Flere svømmere var på deres første langbane stevne, og fikk prøve forskellen på lang-og kortbane. Pga. færre vendinger er langbane nesten alltid ganske mye saktere enn kortbane, noe svømmerne også fant ut.

Stevnet startet ut fredag uten de store prestationer, men ble bedre dag for dag. Vi avsluttet søndag med at gutterne ble nr. 4 på 4x100m fri stafett, ikke langt fra 3.plassen.

Halvard var i forsøket på stafetten under minuttet på sin 100m fri med 59.98, Andreas i finalen med 1.00.09. De to guttene følger og pusher hverandre fint.

Søndag svømte Hermine som første jenter noensinne i Bodø Svømmeklubb sin historie 200fly på langbane, det også med bedre tid enn kortbanepers. Gratulerer til Hermine med klubbrekord på 200m fly langbane 16år og yngre samt senior.