Kjempesuksess for "Åpen Hall"

Postet av Bodø Svømmeklubb den 12. Des 2019

Bodø Svømmeklubb har i samarbeid med Bodø Idrettsråd arrangert "Åpen Hall" i bassenget på Hunstad Ungdomsskole i desember. Tilbudet gikk denne gangen til elever på 1., 2. og 3.trinn på Hunstad Barneskole.

Åpen Hall har strukket seg over seks kvelder, med fokus på lek, øvelser og svømmeopplæring. Rundt 30 barn har benyttet seg av tilbudet. Hunstad Barneskole er mottaksskole i kommunen, og vi ser at svømmeferdighetene er høyst varierende. Barna har hatt fantastisk utvikling i disse ukene. Både barna og foreldrene er utelukkende positive til tilbudet. Vi har alle gledet oss til hver kveld med svømming.

Det er et stort behov for mere svømming hos mange av byens barn og unge. I flere og flere kommuner rundt om i landet bidrar svømmeidretten også med skolesvømming. I Bodø har vi ikke kommet så langt ennå.

Vi i Bodø Svømmeklubb takker Bodø Idrettsråd for tilliten, og gjentar gjerne suksessen også neste år.