Bodø Svømmeklubb hevder seg nasjonalt

Postet av Bodø Svømmeklubb den 2. Mai 2017

Vi stilte i april med 2 utøvere i ÅRSKLASSEMESTERSKAPET 2017 i Levanger.

Norges beste svømmere i årsklassene 2004, 2003, 2002 & 2001 har konkurrert i 5 øvelser og jaktet medaljer både i enkeltøvelser og sammenlagt.
Sammenlagt ble Håvard Vindvik nr.2, med sølv på 200 medley og bronse på 200 butterfly og 200 bryst.
Isac Lieng ble nr.5 sammenlagt, med sølv på 200 bryst som beste resultat.
Dette er et historisk bra resultat for BSK!
Vi er stolte av både svømmere og trener, og ser fram til å avvikle landsdelskvalifiseringen LÅMØ 2018 på hjemmebane i Bodø

Helga etter herjet vi resultatlistene på MARIENLYST OPEN, langbanestevne (50m basseng) i Drammen.

6 av våre beste svømmere stilte til start i skarp konkurranse blant 50 klubber og 541 svømmere.
Alle svømmerne forbedret sine tider. Våre to ferskeste langbanedeltakere, Sofie Bestvold og Joakim Frostmo Ørbakk, satte personlige rekorder på alle utenom én øvelse. Dette til tross for at det ble svømt i 50m-basseng.
Vårt beste resultat kom på stafetten 4x100m medley, der Bodø-laget ledet fra start til mål i finalen og stakk av med gullmedaljen. Laget besto av Magnus Nybakk Pettersen, Isac Benoni Lieng, Håvard Vindvik og Emil Vindvik.
Dette laget svømte også inn til en respektabel 4.plass i 4x100m fri.
Isac kvalifiserte seg til UM i 50m bryst, Håvard kvalifiserte seg til senior-NM i 50m butterfly.
Så var vi også utrolig nær på et par til:
Magnus manglet fattige 1/100sek på 100m rygg og 23/100sek på 50m rygg på å kvalifiseres til Jr-NM.
Emil manglet også kun 1/100sek på 100m bryst for kvalifisering til Jr-NM.
Dessuten er både Isac og Håvard noen få poeng fra landslagskrav.
Imponerende innsats fra våre svømmere!