*** PLEASE DO NOT TOUCH AGAIN THE FOLLOWING CODE !!!! ***

Bodø

50° År 1969-2019

Svømmeklubb

...bli med oss!

Lisens for 2016

Postet av Bodø Svømmeklubb den 26. Des 2015


Fra og med mandag 21. desember 2015 vil det være anledning til å betale lisens som gjelder for kalenderåret 2016.

Klubben har sendt ut lisens til de som trenger det, om det er noen som ikke har fått tilsendt mail med opplysning om hvordan dette betales, send en mail til post@bodo-svommeklubb.no så fikser vi det.

Det er sendt ut grunnlisens til alle, om dere ønsker utvidet lisens betaler dere det det koster, det skal i mailen følge med opplysning om de forskjellige lisensene.

Forsikringsvilkårene for 2016 er ytterligere forbedret sammenlignet med 2015.

Den eneste forskjellen mellom grunnlisens og utvidet lisens er behandlingsgarantien på 3 måneder for grunnlisens, og 3 dager for utvidet lisens.

Lisenssummene er uforandret i forhold til 2015.


Skadetelefonen

Alle som betaler lisens har tilgang til Skadetelefonen, telefonnummer 02033, som er en telefonbasert rådgivningstjeneste med spesialkompetanse på idrettsmedisin.
Formålet er å ivareta idrettsutøvere på alle nivåer gjennom behandlingsløpet.
Skadetelefonen gir gode råd om skadeforebygging og hva man bør gjøre ved akutte skader. Åpningstider er alle dager 09.00–21.00.
Ved skade skal man ringe og melde inn skaden til Skadetelefonen på 02033 umiddelbart.



Se all informasjon om lisens 2016 i denne artikkelen på svomming.no:

http://www.svomming.no/?articleid=7292




0 Kommentar

God jul

Postet av Bodø Svømmeklubb den 24. Des 2015


Bodø svømmeklubb ønsker med dette alle utøverne, trenerne, medlemmene og alle frivillige som har stått på dette året en riktig god jul og en fredelig julekveld.


0 Kommentar

OPPSTART AV NYE KURS VIA NORGES SVØMMESKOLE I JANUAR

Postet av Bodø Svømmeklubb den 17. Des 2015


Bodø svømmeklubb starter opp med nye kurs i januar.

HVAL - SKILPADDE - PINGVIN - SELUNGE - SEL - SJØLØVE

Meld på via denne linken: http://www.tryggivann.no/viskurs.aspx?arr=137

Eller prøv denne nivåvelgeren: https://docs.google.com/forms/d/1CcMBb7EZRIFsYVSWv...



0 Kommentar

TRENING JUL OG NYTTÅR

Postet av Bodø Svømmeklubb den 17. Des 2015

Treningene er for gr 1,2og 3

21-24.12 kl 09-11
26-30.12 kl 09-11
31.12 kl 09-13 100x100meterj
02.01 kl 09-11

Nyttårsaften for alle som ønsker å svømme 100x100meter


0 Kommentar

REKRUTTSTEVNE PÅ TVERLANDET LØRDAG 14. NOVEMBER

Postet av Bodø Svømmeklubb den 26. Okt 2015





Hold av lørdag 14. november til rekruttstevne

Invitasjon kommer :-)


Stevnestart: Lørdag 14. november kl. 10:00

Innsvømming: kl. 09:00

Bassenget: 25 meter, 4 baner bølgedempende baneskillere.

Kort lagledermøte lørdag 14. november kl. 09:00 for informasjon.

Premiering: Premiering til hver deltaker.

Bespisning: Kafe åpen under hele stevnet



0 Kommentar

Påmeldingliste og heatliste til Saltentreffet 2015

Postet av Bodø Svømmeklubb den 13. Okt 2015



Påmeldinger lagt inn Saltentreffet 2015 v12.pdf
Heatliste Saltentreffet 2015 v1.pdf

Det vil også være mulig å bruke denne linken til stevnet via livetiming.
http://www.livetiming.medley.no/stevnedetaljer.asp...

0 Kommentar

Forsikring / Lisens

Postet av Bodø Svømmeklubb den 5. Okt 2015







Norges Svømmeforbund fortsetter avtalen med Idrettens Helsesenter og Gjensidige.
Ordningen med at belastningsskader dekkes på lik linje med andre skader er svært gledelig for alle aktive i svømmeidretter.

Alle som betaler lisens har tilgang til Skadetelefonen, telefonnummer 02033, som er en telefonbasert rådgivningstjeneste med spesialkompetanse på idrettsmedisin. Formålet er å ivareta idrettsutøvere på alle nivåer gjennom behandlingsløpet. Skadetelefonen gir gode råd om skadeforebygging og hva man bør gjøre ved akutte skader. Åpningstider er alle dager 09.00–21.00.
Ved skade skal man ringe og melde inn skaden til Skadetelefonen på 02033 umiddelbart.

I tillegg får alle med en skade behandlingsgaranti (ulik garanti ift lisenstype), kvalitetssikret behandlernettverk, og spiseforstyrrelser og sammensatte symptomer er også en del av forsikringsordningen.

Ytelser og vilkår
Vilkårene for 2016 er ytterligere forbedret sammenlignet med 2015.
Den eneste forskjellen mellom grunnlisens og utvidet lisens er behandlingsgarantien på 3 måneder for grunnlisens, og 3 dager for utvidet lisens.
Fullstendige ytelser og vilkår ser du her.

Lisenssummer 2016
Lisenssummer 2016 er som følger (uendrede priser i forhold til 2015):
Kr 350,- for 10-12 års lisens (utøvere født 2004, 2005 og 2006)
Kr 600,- for grunnlisens (utøvere født 2003 og tidligere)
Kr 900,- for utvidet lisens (valgfritt for alle, dvs utøvere født 2006 og tidligere)
Kontonummer 7874.06.70025.

Kid-nummer:
De som betalte lisens for klubben i 2015 vil automatisk få nytt kid-nummer, som benyttes til betaling av lisens for 2016. Kid-nummer og utøveroversikt finnes på klubbens lisensside på internett, slik det har vært siden 2003.


Hvorfor lisens?
NSFs medlemsklubber har vedtatt på svømmetinget at alle som vil være med i approberte stevner/konkurranser i NSF må ha gyldig startlisens (NSF lover og regler – L 15).
Startlisensen gir utøverne rett til å delta på konkurranser, bladet Norsk Svømming og idrettsskadeforsikring (10-12 år er forsikret gjennom barneidrettsforsikringen, og derfor er denne lisensen rimeligere enn grunnlisens og utvidet lisens).

Hvem skal betale lisens
De som skal delta på approberte stevner/konkurranser betale lisens (jfr L 24), men også øvrige utøvere i klubbene over 12 år kan løse lisens og dermed bli forsikret (utøvere til og med 12 år er forsikret gjennom Barneidrettsforsikringen).

Lisensens gyldighet
Lisensen gjelder fra den dagen man betaler, og ut kalenderåret.
Det finnes ingen engangslisens for ett enkelt stevne.

Generell informasjon
Fra og med mandag 21. desember 2015 vil det være anledning til å kunne betale lisens som gjelder for kalenderåret 2016. Ingen får tilsendt giro.

Nye utøvere
Klubber må registrere nye utøvere på egen hånd - husk riktig fødselsdata og adresse!
Utøvere som vil betale lisens må ta kontakt med sin klubb for å få oppgitt kid-nummer som man skal bruke ved betaling.

Adresser
Husk å oppdatere adressene til utøverne inne på "Persondata" på klubbens lisensside, slik at de får tilsendt bladet Norsk Svømming.

Innlogging
Slik det har vært siden august 2011:
Alle klubber må ha en person som er registrert som ”Lisensansvarlig”.
Denne personen må logge seg inn personlig via SportsAdmin – deretter kan man gjøre alt som man har gjort tidligere. Hvis noen klubber ikke har registrert lisensansvarlig, så ta kontakt med NIF sin klubbsupport, som hjelper dere; tlf 03615.




0 Kommentar

DUGNADLISTE.

Postet av Bodø Svømmeklubb den 27. Sep 2015




STdugnad2015 [125449].pdf
Saltentreffet2015Funksj1 [125447].pdf
Saltentreffet2015Funksj2 [125448].pdf

0 Kommentar

LEDIGE PLASSER PÅ TRYGG I VANN KURS

Postet av Bodø Svømmeklubb den 12. Sep 2015




INGEN LEDIGE PLASSER DA KURSET ER STARTET.

Ledige plasser pr. 12.09.2015
Antall ledige plasser vises på siste linje i rødt.




HvalHunstad ungdomskole basseng
28.09.201530.11.2015
0



SkilpaddeHunstad ungdomskole basseng
28.09.201530.11.2015
8


[Expand]
PingvinHunstad ungdomskole basseng
28.09.201530.11.2015
0

[Expand]SelungeHunstad ungdomskole basseng
28.09.201530.11.2015
6


[Expand]
SelHunstad ungdomskole basseng

29.09.201501.12.201512

[Expand]
SjøløveHunstad ungdomskole basseng

29.09.201501.12.20154


||Hide

0 Kommentar

Statistikk grasrotandel for BSK.

Postet av Bodø Svømmeklubb den 12. Sep 2015





BODØ SVØMMEKLUBB

Org.nr: 975 666 476
Postboks 639
8001 BODØ



Antall spillere: 64
Generert hittil i år: 17 199,62

PeriodeAntall spillereGenerert beløp
-20156417 199,62
1. Sep.-31. Des.64499,27
1. Mai-31. Aug.648 359,84
1. Jan.-30. Apr.678 340,51
+20146922 617,03
+20136221 665,20
+20125726 295,74
+20114721 890,18
+20103916 597,25
+2009295 623,25

0 Kommentar

KLUBBREKORDER.

Postet av Bodø Svømmeklubb den 12. Sep 2015






Damer

Tid

Øvelse

Tid

Herrer

Ingrid NilsenGårseth

Bodø 20.10.13

28.83

50 fri

24.5

Svein Harald Nygård

Bodø 29.05.94

Nina Westgaard Jacobsen

Namsos 23.07.95

1.01.10

100 fri

52.42

Bjørn Eikanger Hanssen

Stavanger 05.04.2014

Nina WestgaardJacobsen

Namsos 20.07.95

2.14.15

200 fri

1.56.38

Bjørn Eikanger Hanssen

Stavanger 06.04.2014

Helene Westerblad

Stavanger 06.12.91

4.40.30

400 fri

4.11.50

Gaute Fredriksen

Stavanger 06.02.92

Helene Westerblad

Fauske 24.04.92

9.26.81

800 fri

8.55.4

Geir W Johansen

Reykjavik ????

Kristin FjukstadHeimtun

Tromsø, 17.10.09

19.14.26

1500 fri

17.22.7

Øystein Svendsen

Bodø 14.03.81

Sorina Suciu

Fauske 01.06.13

34.99

50 bryst

30.01

Thomas Breivoll

Gjøvik 2.03.2000

Helene Westerblad

Stavanger 07.02.92

1.13.66

100 bryst

1.05.72

Thomas Breivoll

Gjøvik 05.03.2000

Helene Westerblad

Stavanger 08.02.92

2.38.75

200 bryst

2.25.36

Stian Nygård

Sandefjord 25.02.95

Ingrid NilsenGårseth

Bardu 21.09.13

33.17

50 rygg

27,37

Runar Borgen

Harstad 27.11.2009

Hanne Tenggren

Sandefjord 23.02.95

1.09.26

100 rygg

59.68

Runar Borgen

Stavanger 14.11.2009

Hanne Tenggren

Bergen 11.02.95

2.26.84

200 rygg

2.11.72

Runar Borgen

Stavanger 15.11.2009

Nina WestgaardJacobsen

Namsos 23.07.95

30.84

50 fly

25.78

Bjørn Eikanger Hanssen

Stavanger 03.04.2014

Sissel Eliassen

Sarpsborg 17.02.89

1.09.37

100 fly

57.87

Bjørn Eikanger Hanssen

Asker 15.11.2013

Sissel Eliassen

Sarpsborg 18.02.89

2.30.16

200 fly

2.11.66

Stian Nygård

Sandefjord 24.02.95

Hanne Tenggren

Tverlandet 28.01.96

1.10.29

100 IM

59.48

Bjørn Eikanger Hanssen

Stavanger 06.04.2014

Helene Westerblad

Fauske 25.04.92

2.27.84

200 IM

2.10.46

Bjørn Eikanger Hanssen

Stavanger 06.04.2014

Helene Westerblad

Fauske 26.04.92

5.14.65

400 IM

4.50.33

Tommy Blix

Fauske 05.06.99




0 Kommentar

Treningstider 2016/2017

Postet av Bodø Svømmeklubb den 10. Sep 2015




Gruppe 1 Panagiotis Christou



Mandag 1600-1800



Tirsdag 0600-0800 og 1600-1800



Onsdag 1600-1800



Torsdag 0600-0800



Fredag 1600-1800



Lørdag 0800-1000





Gruppe 2 Audun Mathisen Anvik



Mandag 1600-1800



Tirsdag 1600-1800



Onsdag 1600-1800



Fredag 1600-1800





Gruppe 3



Mandag 1800-1900



Torsdag 1630-1800





Masters Trener Dagmar Dahl tfn: 988 54655



Alle deltakere må tegne masterslisens og melde seg inn i BSK.



Tirsdag 0600-0800 - fri-trening



Onsdag 1930-2050 (under offentlig bading) – Dagmar lager program



Torsdag 0600-0800 - fri-trening



Lørdag 0800-1000 - – Dagmar lager program




0 Kommentar

Masters svømmetrening

Postet av Bodø Svømmeklubb den 8. Sep 2015




Målgruppe:
Svømmere over 25 år som har lyst å trene svømming, ha det gøy og på sikt konkurrere.
Vi har også svømmere under 25 år som trener sammen med Masters.

Hva er en Mastersgruppe?
En Mastersgruppe er en svømmetreningsgruppe for voksne svømmere (fom 25 år uten øvre grense).
I utgangspunktet bør deltakerne helst kunne svømme de fire konkurransesvømmeartene (crawl, bryst, rygg og butterfly), men det er ingen krav om at utøverne skal være utlært eller vært tidligere toppsvømmer. (Vi øver og sliper på teknikken i første delen av fellestrening).

Mottoet
«Gøy og slit i skjønn forening»

Treningstider
Tirsdag 06-08
Egentrening/ sammen etter avtale

Onsdag 19.15- 20.50
Fellestrening med program
Da kjøres det både teknikk-drills etter oppvarming og tempo-/utholdenhetstrening.

Torsdag 06-08
Egentrening /sammen etter avtale

Lørdag 08-10
Fellestrening med program
Da kjøres det både teknikk-drills etter oppvarming og tempo-/utholdenhetstrening.

Sted for alle treninger
Bodin svømmehall

Pris
Treningsavgift: 750 pr halvår
Medlemskontingent: 500 pr år

For å delta på approberte stevner ,må det i tillegg tegnes lisens hos Norges svømmeforbund.

Kontaktperson/Trener

Dagmar Dahl
Tlf 988 54655
E-post: dagmar.g.dahl@nord.no

Masters har også en egen lukket facebookgruppe:
https://www.facebook.com/groups/969708079756998/

0 Kommentar

Resultater klubbstevnet 2015

Postet av Bodø Svømmeklubb den 8. Sep 2015





Dette er resultatene fra klubbstevnet 7.9.2015







Resultater klubbstevnet 2015.pdf

Resultat klubbstevnet 2015, person.pdf

0 Kommentar

Innbydelse Saltentreffet 2015

Postet av Bodø Svømmeklubb den 2. Sep 2015



Saltentreffet2015.pdf








0 Kommentar

VELKOMMEN SOM MEDLEM I BODØ SVØMMEKLUBB

Postet av Bodø Svømmeklubb den 2. Sep 2015





Bodø svømmeklubb ønsker deg/dere velkommen som medlem i klubben.



Som nytt medlem i klubben vår vil vi gjøre deg/dere oppmerksom på hvordan klubben drives, er organisert, kostnad ved medlemskap osv., slik at du/dere vet hva som kan forventes av klubben og hva som forventes av dere.



INNMELDING:



Innmelding i Bodø svømmeklubb må skje skriftlig. Etter gjennomført prøvesvømming vil treneren signere på skjema om at dere tas opp i klubben. Det vil bli utlevert, eventuelt oversendt innmeldingsskjema.



Innmeldingsskjemaet leveres til trener, som signerer for at prøvesvømming er gjennomført og hvilken gruppe svømmeren vil tilhøre. Det er viktig at skjema fylles ut og leveres, da det kun er barn som er innmeldt i klubben som dekkes av forsikringsordningen som klubben har gjennom Norges Idrettsforbund.



UTMELDING:
Utmelding må skje før 1. februar for vårhalvåret og før 1. september i høsthalvåret. Utmelding etter fristen medfører at treningsavgift for inneværende halvår må betales. Utmelding gjøres via minidrett.no.



TRENINGER:
Svømmerne deles opp i tre grupper etter ferdighetsnivå.



Gruppe 3: Rekrutter. Treningen skal gi en innføring i alle svømmearter og gi gode treningsvaner. Deler av treningene skal være preget av lek, og det legges vekt på trivsel



Gruppe 2: Treningen vil legge større vekt på teknikktrening og aerob utholdenhetstrening. Treningen vil kreve god konsentrasjon av svømmerne, men vil også inneholde litt lek.



Gruppe 1: Treningen retter seg til svømmere som behersker alle svømmeartene godt, og som er villig til å trene seriøst, hardt og målbevisst. Det stilles krav til disiplin og innsats på treningene. Mål for treningene er konkurranser, både i Nord-Norge og på nasjonalt nivå.



KONKURRANSEDELTAKELSE:



Klubbens terminliste viser hvilke stevner som er åpne (dvs. at alle som har gjennomført to rekruttstevner kan delta) og hvilke stevner som kun er for dem som har kvalifisert seg (krav til tid). I samråd med trener avgjøres det hvem av svømmerne som er klare for deltakelse på de åpne stevnene og hvilke distanser som skal svømmes. Stevner utenbys krever reiseledere, og foreldre/foresatte må påregne å stille som reiseledere. Dette går på rundgang.



Ved stevnedeltakelse må svømmeren betale en egenandel. Denne varierer etter hvor stevnet skal avvikles. Før svømmeren deltar på stevner lisensen til Norges svømmeforbund være betalt. Hvis ikke kan det medføre bot som kreves inn av NSF. Lisensen knytter seg til forsikringer som alle svømmerne skal være dekket av.



KOSTNAD MEDLEMSKAP:



Klubbens inntekter består av kontingenter, treningsavgifter, inntekter ved salg av toalettpapir, dugnad ved offentlig bading og evt annen dugnad. Pr. i dag er kontingent, treningsavgift, lisens og toalettpapirsalg som følger:



Kontingent kr. 500,- pr. år. (dekker forsikring på svømmeren).



Treningsavgift (kan reguleres av styret ihht vedtatt budsjett)



ogruppe 1 ” 3.200,- pr år (søskenpris kr. 2.500,-)



ogruppe 2 ” 2.450,- pr. år (søskenpris kr. 1.925,-)



ogruppe 3 ” 1.800,- pr. år (søskenpris kr. 1.250,-)



Lisens til Norges svømmeforbund:



okr 300,- pr. år for barn tom 12 år



okr 450,- pr. år fom 13 år



Toalettpapirsalg:



ogruppe 1: 20 sekker alternativt betale kr 1.400,- for frikjøp



ogruppe 2: 15 sekker alternativt betale kr. 1.050,- for frikjøp



ogruppe 3: 10 sekker alternativt betale kr. 700,- for frikjøp.

Papir selges inntil to ganger i året: februar/mars og oktober, og er en viktig inntektskilde for klubben. Det gis 50 % søskenmoderasjon for søsken nr. 2, og fritak for søsken nr. 3.



ORGANISERING:



Bodø svømmeklubb drives på dugnad av foreldrene i klubben. Det betyr at alle er nødt til å ta i et tak. Om alle stiller opp og gjør litt, så slipper vi at belastningen på enkelte foreldre blir for stor. Vi har derfor valgt å dele foreldre/foresatte opp i følgende grupper:



-Økonomi (regnskap, lønn, reiseregninger mm)



-Sport (stevnedeltakelse, treningsleir, arrangere svømmeskole og offentlig bading)



-Trenere (rekruttering, utdanne trenere, organisere trenere, sette sportslige mål for de forskjellige svømmegruppene)



-Miljø (sosiale miljøtiltak på tvers av gruppene, arrangere avslutninger)



-Sponsor/Marked (salg toalettpapir, skaffe sponsorer, markedsføring, )



-Arrangement (arrangere Saltentreffet, klubbmesterskap og rekruttstevner). Saltentreffet arrangeres årlig, og er et så stort arrangement at samtlige foreldre/foresatte må delta for at stevnet skal kunne gjennomføres.





Hver gruppe har en hovedansvarlig som også er styremedlem. I tillegg består styret av en leder og en nestleder. De ansvarlige og leder/nestleder velges på klubbens årsmøte.



Ved innmelding av ditt barn i BSK, må du/dere som forelder/foresatt sette opp tre ønsker i prioritert rekkefølge for hvilken gruppe du ønsker å delta i. Begge foreldre må sette seg opp på gruppe.



DUGNAD:



Offentlig bading
Klubben driver offentlig bading i svømmehallen. Oppgaven med å være kasserer, badevakt og assistent går på omgang, og medfører at hver familie to til tre ganger i året stiller opp onsdag fra kl. 1800-2100, og lørdag fra 1000-1400.



Saltentreffet
Ved gjennomføring av Saltentreffet stiller samtlige foresatte og jobber dugnad ved avvikling av arrangementet i oktober hvert år. Behov for å dekke diverse funksjoner som dommere, tidtakere, kafedrift, nattevakter, sekretariat, forberedelser og etterarbeid. Her vil alle foresatte bli involvert. Arbeidsliste blir utarbeidet.



Rekruttstevner, Julesvømming og Klubbmesterskap
Egne rekruttstevner og interne aktiviteter krever vesentlig mindre dugnad, men det er behov for å dekke diverse funksjoner som for Saltentreffet.



Reiseleder
Foresatte benyttes som reiseleder på utenbys stevner hvor svømmerne skal overnatte.



Treningssamlinger lokalt og andre leirer



I forbindelse med avvikling av treningsleirer vil det alltid være behov for assistanse fra foresatte.



Annen Dugnad
Inntektsbringende arbeid som klubben får tilbud om å gjennomføre.




HJEMMESIDER OG INFORMASJONSFLYT:
Adressen til klubbens hjemmesider er: www.bodo-svommeklubb.no
Her legges det ut nyttig informasjon, invitasjon til stevner med mer.
Vi oppfordrer alle våre medlemmer til å sjekke hjemmesidene med jevne mellomrom.
Annen informasjon distribueres pr mail til oppgitt mailadresse ved innmelding, og vi ber foreldre/foresatte sjekke mailen sin jevnlig.
Klubbens mailadresse er: post@bodo-svommeklubb.no



Bodø svømmeklubb håper du/dere vil finne deg/dere vel til rette som medlem i klubben vår.



Har du flere spørsmål rundt klubben, deltakelse og medlemskap, så kan disse rettes til trener eller til ansvarshavende i de forskjellige gruppene.



Med vennlig hilsen
Styret i Bodø svømmeklubb




0 Kommentar

Innmelding i klubben

Postet av Bodø Svømmeklubb den 2. Sep 2015






For å kunne bli tatt opp som svømmer i Bodø svømmeklubb, må svømmeren kunne svømme 50 meter crawl, bryst og rygg.


Klubben arrangerer prøvesvømming når vi har ledig plass til nye svømmere. På prøvesvømmingen får svømmeren vist at han/hun oppfyller svømmekravene.


Send en mail til post@bodo-svommeklubb.no for mer info.


0 Kommentar

Kontakt informasjon Bodø Svømmeklubb

Postet av Bodø Svømmeklubb den 1. Sep 2015





Post adresse:
Bodø Svømmeklubb
Boks 639
8001 BODØ



Mailadresse:
post@bodo-svommeklubb.no



Kontakt telefon:
90152542, Leder Ivar Vindvik.



Organisasjonsnummer:
975666476



Kontonummer:
1503.47.58406


0 Kommentar

Høstkurs, trygg i vann.

Postet av Bodø Svømmeklubb den 1. Sep 2015





Da er klubben klar for oppstart av nye kurs.
Det blir hval, skilpadde, pingvin, selunge, sel og sjøløvemerke.
Oppstart 28-29. september ved Hunstad ungdomsskole basseng.

http://www.tryggivann.no/viskurs.aspx?arr=137

0 Kommentar

Dommere.

Postet av Bodø Svømmeklubb den 31. Aug 2015




For å kunne arrangere konkurranser, er vi avhengige av dommere. Det er dommerne som sørger for at arrangementet ledes i havn på en god måte, etter de gitte lover og regler.

Klubbene våre har jevnlig behov for nye dommere, og NSF oppfordrer til å ta dommerkurs, slik at konkurransene kan gjennomføres.

...
Dere melder dere på https://minidrett.nif.no/Event#-100-sv%C3%B8mming ,da vil dere få tilsent passord for å gjennomføre en nettbasert teoridel.

Lørdag 3 oktober kommer en dommerinstruktør til Bodø,og vi tar en samlet avsluttende gjenomgang av lover og regler.

Håper at mange kan melde seg på dette kurset ,og er det noe du lurer på ta kontakt.

Per Thomesen


0 Kommentar

Badevaktkurs uke 37-38

Postet av Bodø Svømmeklubb den 31. Aug 2015





Heia alle svømmeforeldre,
det er tid for oppstart av offentlig bading igjen.

Da blir det satt opp badevakt kurs uke 37 og uke 38. Teori ca kl. 18.00 og praksis uke 38 ( mandag ), kommer nærmere info om det . Så bare meld dere på , damer også. Påmelding via melding på FB siden eller via sms på 90948814. Monica Laxå.


0 Kommentar

Klubbmesterskap 7 september

Postet av Bodø Svømmeklubb den 30. Aug 2015




Svømmesesongen er godt i gang, og Bodø Svømmeklubb inviterer til årets
klubbmesterskap. Dette er eneste anledning der alle svømmerne i klubben deltar på
samme stevne.

Stevnet avvikles i svømmehallen på Bodin VGS.
Vi håper at så mange foreldre som mulig møter opp til dette stevnet, som har et nokså
uhøytidelig preg for de fleste.

De eldste svømmerne som jakter best mulig plassering på
klubbens ”rankingliste” tar stevnet ganske alvorlig. For å bli med i jakten må det
svømmes alle de 4 individuelle 100-meterne.
Innsvømming starter kl. 1700 – stevnestart kl. 1800.
(Ordinær trening for alle gruppene utgår denne mandagen)
Stevnet beregnes å vare en og en halv time. Etter stevnet blir det sosialt samvær med
kveldsmat, drikke og utmerkelser samt litt informasjon på Akutt´n på UiN.
Påmelding snarest, og senest onsdag 2.september:
Vi oppfordrer alle svømmerne til å melde seg på.
Det vil bli lagt ut ytterligere informasjon samt dugnadslister på
www.bodo-svommeklubb.no, samt på e-post til klubbens medlemmer. Spør trenerne
om det er noe dere lurer på.

Vi trenger foreldre til rigging, tidtaking, sekretariat, bespisning, speaker.
I år får vi også bruke det elektroniske tidtakingsanlegget. Vi ønsker spesielt gruppe 3-
og gruppe 2-foreldre som kunne tenke seg opplæring på dette.
Ønsker om oppgaver sendes bskarrangement@gmail.com snarest. Ut over det vil
oppgaver bli tildelt.

Klubbmesterskapet 2015
Gutter og jenter svømmer i samme heat, resultatene ordnes årsklassevis.
Øvelsene er åpne for alle, men ingen svømmer mer enn 5 øvelser.
01 50m Butterfly 07 50m Fri
02 100m Butterfly 08 100m Fri
03 50m Bryst 09 25m Fri
04 100m Bryst 10 100m Medley
05 50m Rygg 11 4 x 50 Fri Mix de Luxe
06 100m Rygg

0 Kommentar

Politiattest

Postet av Bodø Svømmeklubb den 26. Aug 2015


Styret i Norges idrettsforbund og olympiske og paralympiske komité (NIF) vedtok 10. mars 2008 at hele norsk idrett skal kreve politiattest mot seksuelle overgrep mot barn.


Ordningen gjelder for alle som skal utføre oppgaver som i vesentlig grad

innebærer et tillits- eller ansvarsforhold overfor mindreårige eller mennesker med utviklingshemming.


I Bodø svømmeklubb betyr dette i praksis at alle som skal være reiseledere, være på bassengkanten, hjelpe til i garderober, være badevakt / badevaktassistent, trener, eller være styremedlem må fremskaffe vandelsattest.


Politiattest-ansvarlig i Bodø svømmeklubb er:
Linda Sjåfjell
linda.sjafjell@nord.no

Mobil : 99 16 10 03                   

Last ned skjema her: https://www.politi.no/tjenester/politiattest/


Taushetsplikt

Politiattest-ansvarlig har taushetsplikt overfor uvedkommende

i forhold til de opplysninger klubben får kjennskap til.

Politiattesten inneholder kun opplysninger om personen for tiden er siktet/tiltalt eller

tidligere ilagt forelegg/dømt for brudd på bestemmelser i straffeloven om

seksualforbrytelser overfor barn. Innhenting av politiattest er gratis.


Saksgangen:

1: Søknaden om politiattest fylles ut av søker og undertegnes av Alf Langnes og den søknaden gjelder for. Klubben sender søknaden til politiet (i Vardø).

2: Politiet sender attesten som ordinær post til den søknaden gjelder for. Den sendes

ikke til idrettslaget.

3: Den søknaden gjelder for, skal framvise sin politiattest til enten Linda Sjåfjell, Leder Ivar Vindvik eller nestleder Gunnhild Grand Pedersen

Svømmegruppa skal ikke lagre attesten, men kun få den framvist til gjennomsyn.

Personer som ikke har fremvist politiattest uten merknad, kan ikke settes til oppgaver

som innebærer et tillits- eller ansvarsforhold overfor mindreårige eller mennesker med utviklingshemming.


sak oppdatert 28.01.2019 - Cato


0 Kommentar

VEDTEKTER FOR BODØ SVØMMEKLUBB

Postet av Bodø Svømmeklubb den 26. Aug 2015





Lov for

Bodø Svømmeklubb,

stiftet 19.november 1969, med senere endringer,senest av 20.september 2013 godkjent av Nordland idrettskrets.









I. INNLEDENDE BESTEMMELSER



§ 1 Formål



(1) Idrettslagets formål er å drive idrett organisert i Norges idrettsforbund og olympiske og paralympiske komité (NIF).



(2) Arbeidet skal preges av frivillighet, demokrati, lojalitet og likeverd. All idrettslig aktivitet skal bygge på grunnverdier som idrettsglede, fellesskap, helse og ærlighet.



§ 2 Organisasjon



(1) Idrettslaget er selveiende og frittstående med utelukkende personlige medlemmer.[1]



(2) Idrettslaget er medlem av de(t) særforbund som lagets årsmøte bestemmer.[2]



(3) Idrettslaget er medlem av NIF gjennom Nordland idrettskrets, hører hjemme i Bodø kommune, og er medlem av Bodø idrettsråd[3].



(4) Idrettslaget skal følge NIFs og tilsluttede organisasjonsledds regelverk og vedtak. NIFs lov gjelder for idrettslaget uavhengig av hva som måtte stå i idrettslagets egen lov.



§ 3 Medlemmer

[1] Personlige medlemmer betyr at idrettslaget ikke kan operere med andre typer medlemskap, som for eksempel familiemedlemskap og firmamedlemskap. At det innføres familiekontingent er å anse som en rabattordning, og har ikke noe med selve medlemskapet å gjøre. Medlemmer må følgelig registreres enkeltvis.

[2] Idrettslaget må være medlem i de(t) særforbund som lagets idrettsgrener omfatter, med mindre laget utelukkende driver mosjonsidrett som ikke tilrettelegges av et særforbund i NIF, jf. NIFs lov § 10-1.Dette skal fremkomme av idrettslagets organisasjonsplan. Det er årsmøtet i idrettslaget som vedtar hvilke idretter idrettslaget skal organisere, og vedtar innmelding/utmelding i de(t) aktuelle særforbund.

[3] Idrettslag kan bare være medlem av ett idrettsråd. Hvis et idrettslags naturlige område strekker seg over mer enn én kommune, avgjør idrettslagets årsmøte ved lovendringsvedtak hvilket idrettsråd det tilhører.


(1) Alle som aksepterer idrettslagets og overordnede organisasjonsledds regelverk og vedtak kan bli tatt opp som medlem. En søker kan ikke tas opp som medlem uten å ha gjort opp de økonomiske forpliktelsene til idrettslaget og andre organisasjonsledd i NIF.



(2) Medlemskap kan nektes i særlige tilfeller. Idrettslagets avgjørelse kan påklages til idrettskretsen. Klagefristen er 3 uker etter at vedtaket er mottatt. Idrettskretsens avgjørelse kan påklages til Idrettsstyret innen 3 uker etter at rekommandert melding er mottatt.



(3) Medlemskap i idrettslaget er først gyldig og regnes fra den dag første kontingent er betalt.



(4) Medlemmet plikter å overholde NIFs, tilsluttede organisasjonsledds og idrettslagets regelverk og vedtak.



(5) Utmelding skal skje skriftlig og får virkning når den er mottatt.



(6) Idrettslaget kan frata medlemskap fra medlem som etter purring ikke betaler fastsatt medlemskontingent. Medlem som skylder kontingent for to år taper automatisk sitt medlemskap i idrettslaget og skal strykes fra lagets medlemsliste. Medlem som har tapt sitt medlemskap kan ikke tas opp igjen før skyldig kontingent er betalt.



(7) Idrettslaget skal føre medlemslister.



(8)Idrettslaget plikter å føre elektroniske medlemslister i idrettens nasjonale medlemsregister i tråd med forskrift gitt av Idrettsstyret.[4]



§ 4 Medlemskontingent og avgifter



Medlemskontingenten fastsettes av årsmøtet. Andre avgifter/egenandeler kan kreves for deltakelse i idrettslagets aktivitetstilbud.





II. TILLITSVALGTE OG ANSATTE



§ 5 Kjønnsfordeling



(1)Ved valg/oppnevning av representanter til årsmøte/ting, samt medlemmer til styre, råd og utvalg mv. i idrettslaget skal det velges personer fra begge kjønn.



(2)Sammensetningen skal være forholdsmessig i forhold til kjønnsfordelingen i medlemsmassen, dog slik at det skal være minst to representanter fra hvert kjønn der det velges eller oppnevnes mer enn 3 personer. Der det velges eller oppnevnes 3 personer eller færre skal begge kjønn være representert. Ansattes representant teller ikke med ved beregningen av kjønnsfordelingen.

[4] Bestemmelsen trer først i kraft når Idrettsstyret bestemmer det

(3)Idrettskretsen kan, når det foreligger særlige forhold, gi dispensasjon fra denne bestemmelsen.



(4) Idrettsstyret kan gi forskrift om nærmere vilkår for dispensasjon og konsekvensene av manglende oppfyllelse av bestemmelsen.[5]



§ 6 Generelle regler om stemmerett, valgbarhet, forslagsrett m.v.



(1) For å ha stemmerett og være valgbar må man være fylt 15 år, vært medlem av idrettslaget i minst én måned og ha oppfylt medlemsforpliktelsene[6]. Ingen kan møte eller avgi stemme ved fullmakt.



(2) En arbeidstaker i et idrettslag har ikke stemmerett på idrettslagets ordinære eller ekstraordinære årsmøte. Dette gjelder ikke for spiller/utøver med kontrakt og medlemskap i laget.



(3) En person kan ikke samtidig inneha mer enn ett av følgende verv i idrettslaget: medlem av styre, valgkomité, kontrollkomité, lovutvalg, revisor.



(4) En person kan ikke ha tillitsverv knyttet til samme idrett i flere idrettslag som deltar i samme konkurranse.



(5) Engasjert revisor har talerett på ordinært og ekstraordinært årsmøte i saker som ligger innenfor sitt arbeidsområde.



(6) Representant fra overordnet organisasjonsledd har talerett på ordinært og ekstraordinært årsmøte i idrettslaget.



(7) Med forslagsrett menes retten for medlem til å fremme forslag til idrettslagets årsmøte og til å fremme forslag under årsmøtet.





§ 7 Valgbarhet og representasjonsrett for arbeidstaker og oppdragstaker



(1) En arbeidstaker i idrettslaget er ikke valgbar til verv i laget eller overordnede organisasjonsledd. Tillitsvalgt som får ansettelse i idrettslaget plikter å fratre tillitsvervet, og gjeninntrer når ansettelsesforholdet opphører.



(2) En arbeidstaker i idrettslaget kan ikke velges eller oppnevnes som representant til årsmøte/ting eller møte i overordnede organisasjonsledd.



(3) Første og andre ledd gjelder ikke for arbeidstaker som er spiller/utøver med kontrakt og medlemskap i idrettslaget.

[5] Se forskrift til NIFs lov § 2-4.
[6] For eksempel skyldig kontingent

(4) Bestemmelsen får tilsvarende anvendelse på person som har oppdragsavtale som i omfang kan sammenlignes med et ansettelsesforhold med idrettslaget.



(5) Denne bestemmelsen er ikke til hinder for at idrettslaget gir de ansatte rett til å utpeke et eller flere medlemmer blant de ansatte til idrettslagets styre.



(6) Idrettskretsen kan, når det foreligger særlige forhold, gi dispensasjon.



(7) Idrettsstyret kan gi forskrift om nærmere vilkår for dispensasjon.[7]



§ 8 Valgbarhet og representasjonsrett for andre personer med tilknytning til idrettslaget



(1) En person som har en avtale med idrettslaget som gir vedkommende en økonomisk interesse i driften av idrettslaget er ikke valgbar til verv innen idrettslaget eller overordnet ledd. Det samme gjelder styremedlem, ansatt i eller aksjonær med vesentlig innflytelse i en juridisk person med økonomiske interesse i driften av idrettslaget. Begrensningen gjelder ikke for styremedlem oppnevnt av idrettslaget. Tillitsvalgt som får en slik avtale, styreverv, ansettelse eller eierandel, plikter å fratre tillitsvervet, og gjeninntrer når forholdet opphører.



(2) Person som i henhold til første ledd ikke er valgbar, kan heller ikke velges eller oppnevnes som representant til årsmøte/ting eller møte i overordnede organisasjonsledd.



(3) Idrettskretsen kan når det foreligger særlige forhold, gi dispensasjon.



(4) Idrettsstyret kan gi forskrift om nærmere vilkår for dispensasjon.[8]



§ 9 Inhabilitet



(1)En tillitsvalgt, oppnevnt representant eller ansatt i idrettslaget er inhabil til å tilrettelegge grunnlaget for en avgjørelse eller til å treffe avgjørelse:



a) når vedkommende selv er part i saken

b)når vedkommende er i slekt eller svogerskap med en part i opp- eller nedstigende linje eller i sidelinje så nær som søsken

c) når vedkommende er eller har vært gift med eller er forlovet eller samboer med en part

d)når vedkommende leder eller har ledende stilling i, eller er medlem av styret i et organisasjonsledd eller annen juridisk person som er part i saken.



(2) Likeså er vedkommende inhabil når andre særegne forhold foreligger som er egnet til å svekke tilliten til vedkommendes upartiskhet; blant annet skal det legges vekt på om avgjørelsen i saken kan innebære særlig fordel, tap eller ulempe for vedkommende selv eller noen som vedkommende har nær personlig tilknytning til. Det skal også legges vekt på om inhabilitetsinnsigelse er reist av en part.

[7] Se forskrift til NIFs lov §§ 2-6 og 2-7.
[8] Se forskrift til NIFs lov §§ 2-6 og 2-7.



(3) Er en overordnet inhabil, kan avgjørelse i saken heller ikke treffes av direkte underordnet i idrettslaget.



(4) Inhabilitetsreglene får ikke anvendelse dersom det er åpenbart at den tillitsvalgte, oppnevnte representanten eller ansattes tilknytning til saken eller partene ikke vil kunne påvirke vedkommendes standpunkt og idrettslige interesser ikke tilsier at vedkommende viker sete.



(5) Med part menes i denne bestemmelsen person, herunder juridisk person som en avgjørelse retter seg mot eller som saken ellers direkte gjelder.



(6) I styrer, komiteer og utvalg treffes avgjørelsen av organet selv, uten at vedkommende medlem deltar. Dersom det i en og samme sak oppstår spørsmål om inhabilitet for flere medlemmer, kan ingen av dem delta ved avgjørelsen av sin egen eller et annet medlems habilitet, med mindre organet ellers ikke ville være vedtaksført i spørsmålet. I sistnevnte tilfelle skal alle møtende medlemmer delta. Medlemmet skal i god tid si fra om forhold som gjør eller kan gjøre vedkommende inhabil. Før spørsmålet avgjøres, bør varamedlem eller annen stedfortreder innkalles til å møte og delta ved avgjørelsen dersom det kan gjøres uten vesentlig tidsspille eller kostnad.



(7) I øvrige tilfeller avgjør vedkommende selv om vedkommende er inhabil. Dersom en part krever det og det kan gjøres uten vesentlig tidsspille, eller vedkommende ellers finner grunn til det, skal vedkommende selv forelegge spørsmålet for sin nærmeste overordnete til avgjørelse.



(8) Bestemmelsen gjelder ikke på årsmøtet i idrettslaget.





§ 10 Vedtaksførhet, flertallskrav og protokoll

[9] For eksempel møte per e-post.
[10 For eksempel møte per telefon/videokonferanse

(1) Når ikke annet er bestemt, er styrer, komiteer og utvalg i idrettslaget vedtaksføre når et flertall av medlemmene er til stede. Vedtak fattes med flertall av de avgitte stemmene. Ved stemmelikhet er møteleders stemme avgjørende.



(2) Vedtak kan fattes ved skriftlig saksbehandling[9] eller ved fjernmøte[10]. Ved skriftlig saksbehandling sendes kopier av sakens dokumenter samtidig til alle medlemmer med forslag til vedtak. For gyldig vedtak kreves at flertallet av medlemmene gir sin tilslutning til det fremlagte forslaget, og til at dette treffes etter skriftlig saksbehandling. Ved fjernmøte skal alle møtedeltakerne kunne høre og kommunisere med hverandre.



(3) Det skal føres protokoll fra styremøter.



§ 11 Tillitsvalgtes refusjon av utgifter og tapt arbeidsfortjeneste. Godtgjørelse



Tillitsvalgt kan motta refusjon for nødvendige, faktiske utgifter inkludert tapt arbeidsfortjeneste, som påføres vedkommende i utførelsen av vervet. Tillitsvalgt kan motta en rimelig godtgjørelse for sitt arbeid. Refusjon for tapt arbeidsfortjeneste skal fremgå av vedtatt budsjett og regnskap. Styrehonorar skal fremkomme av årsberetningen.





III. ØKONOMI



§ 12 Regnskap, revisjon, budsjett mv.



(1) Idrettslaget er regnskaps- og revisjonspliktig.



(2) Idrettslag med en årlig omsetning på under kr 5 millioner skal følge NIFs regnskaps- og revisjonsbestemmelser. Øvrige idrettslag skal følge regnskapsbestemmelsene i regnskapsloven og revisjonsbestemmelsene i revisorloven, og skal engasjere revisor og velge kontrollkomité. Kontrollkomiteens oppgaver følger av NIFs lov § 2-12.



(3) Bankkonti skal være knyttet til idrettslaget og skal disponeres av to personer i fellesskap. Underslagforsikring skal være tegnet for dem som disponerer.



(4) På årsmøtet skal det fastsettes et budsjett som inneholder alle hovedposter i resultatregnskapet. Regnskap og budsjett for idrettslag som er organisert med grupper/avdelinger, skal også omfatte regnskapene og budsjettene for gruppene/avdelingene, og skal følge oppsettet i Norsk Standard kontoplan.



(5) Budsjettet skal være realistisk, og resultatet skal ikke vise underskudd med mindre det dekkes av positiv egenkapital.



(6) Idrettslaget kan ikke gi lån eller stille garantier for lån hvis ikke lånet eller garantien er sikret med betryggende pant eller annen betryggende sikkerhet. Sikkerheten for lån og garantier skal opplyses i note til årsoppgjøret.



(7) Disposisjoner av ekstraordinær karakter eller betydelig omfang i forhold til idrettslagets størrelse og virksomhet, herunder låneopptak, skal vedtas av årsmøtet. Årsmøtet bør vedta et særskilt fullmaktsreglement knyttet til slike disposisjoner.





IV. ÅRSMØTE, STYRE, UTVALG MV.





§ 13 Årsmøtet



(1) Årsmøtet er idrettslagets øverste myndighet, og avholdes hvert år i innen 1.april [11] måned.



(2)Årsmøtet innkalles av styret med minst én måneds varsel direkte til medlemmene eventuelt på annen forsvarlig måte, herunder ved kunngjøring i pressen, eventuelt på idrettslagets internettside. Innkalling kan henvise til at saksdokumentene gjøres tilgjengelig på internett eller på annen forsvarlig måte. Forslag som skal behandles på årsmøtet må være sendt til styret senest 2 uker før årsmøtet. Fullstendig sakliste og andre nødvendige saksdokumenter med forslag må være gjort tilgjengelig for medlemmene senest en uke før årsmøtet.



(3) Ved innkalling i strid med bestemmelsen, avgjør årsmøtet hhv. under godkjenning av innkalling og godkjenning av saklisten, om årsmøtet er lovlig innkalt og om det er saker som ikke kan behandles.



(4) Alle idrettslagets medlemmer har adgang til årsmøtet. Årsmøtet kan invitere andre personer og/eller media til å være tilstede, eventuelt vedta at årsmøtet kun er åpent for medlemmer.



(5) Årsmøtet er vedtaksført dersom det møter et antall stemmeberettigete medlemmer som minst tilsvarer antallet styremedlemmer iht. idrettslagets lov. Dersom årsmøtet ikke er vedtaksført, kan det innkalles til årsmøte på nytt uten krav til minimumsdeltakelse.

[19] Dersom laget har flere gruppestyrer, er det kun idrettslagets hovedstyre som leder og forplikter laget. Denne høyeste myndighet kan ikke, verken helt eller delvis, delegeres til andre organer/personer innen laget. Dette innebærer blant annet at det bare er idrettslagets hovedstyre (der laget har grupper/avdelinger med egne styrer) som kan foreta ansettelser, inngå markedsavtaler, evt. andre avtaler som forplikter idrettslaget juridisk.

[20] Dette er et minimum av hvilke oppgaver som skal tilligge styret. Idrettslaget står fritt til å legge til andre styreoppgaver i bestemmelsen.

[21] Ansvarlig for politiattestordningen er påkrevd for alle idrettslag som organiserer aktivitet for mindreårige og/eller mennesker med utviklingshemming.

[22] Ved sammenslåing skal eldste stiftelsesdato og klubbnummer for dette idrettslaget benyttes





(6) På årsmøtet kan ikke behandles forslag om endring i lov eller bestemmelser som ikke er oppført på utsendt/kunngjort sakliste. Andre saker kan behandles når 2/3 av de fremmøtte stemmeberettiget på årsmøtet vedtar det, ved godkjenning av saklisten.


§ 14 Ledelse av årsmøtet



Årsmøtet ledes av valgt(e) dirigent(er). Dirigenten(e) behøver ikke å være medlem av idrettslaget.



§ 15 Årsmøtets oppgaver



(1) Årsmøtet skal[12]:



1. Godkjenne de stemmeberettigede.

2. Godkjenne innkallingen, sakliste og forretningsorden.

3. Velge dirigent(er), referent (er)[13] samt 2 medlemmer til å underskrive protokollen.

4. Behandle idrettslagets årsmelding, herunder eventuelle gruppeårsmeldinger.

5. Behandle idrettslagets regnskap i revidert stand.

6. Behandle forslag og saker. [14]

7. Fastsette medlemskontingent.

8. Vedta idrettslagets budsjett

9. Behandle idrettslagets organisasjonsplan.[15]

10. Foreta følgende valg:[16]

a) Leder og nestleder

b) 6 styremedlem[17] og 1 varamedlem

c) Øvrige valg i henhold til årsmøtevedtatt organisasjonsplan, jf. pkt. 9.

d) 2 revisorer[18]

e) Representanter til ting og møter i de organisasjonsledd idrettslaget har representasjonsrett.

f) Valgkomité med leder og 2 medlemmer og 1 varamedlem for neste årsmøte.



(2) Leder og nestleder velges enkeltvis. De øvrige medlemmer til styret velges samlet. Deretter velges varamedlemmene samlet, og ved skriftlig valg avgjøres rekkefølgen i forhold til stemmetall.

Styret konstituerer seg ved første styremøte etter årsmøtet.



(3) Valgkomiteen velges på fritt grunnlag, etter innstilling fra styret.


[11] Idrettslaget må avholde årsmøte for behandling av foregående års regnskap innen utløpet av juni det påfølgende år.
[12] Dersom saklisten ikke fullføres, kan det innkalles til fortsettende årsmøte. Slik innkalling skjer på tilsvarende måte som for ordinært årsmøte, men eventuelt med kortere frist godkjent av årsmøtet. Fortsettende årsmøte kan bare behandle saker som var med i godkjent sakliste for årsmøtet.
[13] Verken dirigent eller referent behøver å være medlem i idrettslaget, se også § 14
[14] Forslag i saklisten samt eventuelle forslag som årsmøtet, ved godkjenning av saklisten, har vedtatt å behandle etter et vedtak av 2/3 av de stemmeberettigede på årsmøtet.
[15] Organisasjonsplanen skal regulere idrettslagets interne organisering og aktivitet.
[16] Dette er minimum av de tillitspersoner som skal velges på årsmøtet. Årsmøtet kan i tillegg velge andre tillitspersoner det er behov for.
[17] Antall styremedlemmer og varamedlemmer må fylles ut ved vedtakelse av loven, minimum 1 styremedlem og 1 varamedlem. Styremedlemmene kan velges til spesifikke oppgaver.
[18]Idrettslag med årlig omsetning på mer enn kr 5 millioner plikter å ha engasjert revisor, jf. NIFs lov § 2-11, og må innta følgende som nytt punkt 10 i § 15: «Engasjere statsautorisert/registrert revisor til å revidere idrettslagets regnskap.» Punkt 10 forskyves til nytt punkt 11 og punkt 11 bokstav d) endres til: «Kontrollkomité med 2 medlemmer og 2 varamedlemmer.»



§ 16 Stemmegivning på årsmøtet



(1) Med mindre annet er bestemt i denne lov, skal et vedtak, for å være gyldig, være truffet med alminnelig flertall av de avgitte stemmer. Ingen representant har mer enn én stemme. Ingen kan møte eller avgi stemme ved fullmakt. Blanke stemmer skal anses som ikke avgitt.



(2) Valg foregår skriftlig hvis det foreligger mer enn ett forslag eller det fremmes krav om det. Hvis det skal være skriftlige valg, kan bare foreslåtte kandidater føres opp på stemmeseddelen. Stemmesedler som er blanke, eller som inneholder ikke foreslåtte kandidater, eller ikke inneholder det antall det skal stemmes over, teller ikke, og stemmene anses som ikke avgitt.



(3) Når et valg foregår enkeltvis og ingen kandidat oppnår mer enn halvparten av de avgitte stemmer, foretas omvalg mellom de to kandidater som har oppnådd flest stemmer. Er det ved omvalg stemmelikhet, avgjøres valget ved loddtrekning.



(4) Når det ved valg skal velges flere ved en avstemning, må alle, for å anses valgt, ha mer enn halvparten av de avgitte stemmer. Dette gjelder ikke ved valg av vararepresentant. Hvis ikke tilstrekkelig mange kandidater har oppnådd dette i første omgang, anses de valgt som har fått mer enn halvparten av stemmene. Det foretas så omvalg mellom de øvrige kandidater og etter denne avstemning anses de valgt som har fått flest stemmer. Er det ved omvalg stemmelikhet, avgjøres valget ved loddtrekning.



(5) For å være gyldig må valg være gjennomført i henhold til §§ 5 til 8.



§ 17 Ekstraordinært årsmøte



(1) Ekstraordinært årsmøte i idrettslaget innkalles av idrettslagets styre med minst 14 dagers varsel etter:



a) Vedtak av årsmøtet i idrettslaget.

b) Vedtak av styret i idrettslaget.

c) Vedtak av styret i overordnet organisasjonsledd.

d) Skriftlig krav fra 1/3 av idrettslagets stemmeberettigete medlemmer.



(2) Ekstraordinært årsmøte innkalles direkte til medlemmene eventuelt på annen forsvarlig måte, herunder ved kunngjøring i pressen, eventuelt på idrettslagets internettside. Innkalling kan henvise til at saksdokumentene gjøres tilgjengelig på internett eller på annen forsvarlig måte.



(3) Ekstraordinært årsmøte er vedtaksført dersom det møter et antall stemmeberettigete medlemmer som minst tilsvarer antallet styremedlemmer iht. idrettslagets lov. Dersom det ekstraordinære årsmøtet ikke er vedtaksført, kan det innkalles til årsmøte på nytt uten krav til minimumsdeltakelse.



(4) Ekstraordinært årsmøte i idrettslaget skal bare behandle de saker som er angitt i vedtaket eller i kravet om innkalling av årsmøtet. Sakliste og nødvendige saksdokumenter skal følge innkallingen.



§ 18 Idrettslagets styre

Klubben ledes av et styre på 8 medlemmer og et varamedlem.

Styret skal bestå av en valgt leder, nestleder og styretsmedlemmer, hvor hver treningsgruppe skal være representert med minst ett medlem.

Styrets medlemmer, inkludert leder og nestleder for to år av gangen, og om mulig vekselvis slik at kontinuiteten i styret blir ivaretatt.



(1) Idrettslaget ledes og forpliktes av styret, som er idrettslagets høyeste myndighet[19] mellom årsmøtene.



(2) Styret skal:[20]

a) Iverksette årsmøtets og overordnede organisasjonsleddsregelverk og vedtak.

b) Påse at idrettslagets midler brukes og forvaltes på en forsiktig måte i samsvar med de vedtak som er fattet på årsmøtet eller i overordnet organisasjonsledd, og sørge for at idrettslaget har en tilfredsstillende organisering av regnskaps- og budsjettfunksjonen samt en forsvarlig økonomistyring.

c) Etter behov oppnevne komiteer/utvalg/personer for spesielle oppgaver og utarbeide mandat/instruks for disse.

d) Representere idrettslaget utad.

e) Oppnevne ansvarlig for politiattestordningen.[21]



(3) Styret skal holde møte når lederen bestemmer det eller et flertall av styremedlemmene forlanger det.



§ 19 Grupper/avdelinger/komiteer



(1) Valgkomiteen skal legge frem innstilling på kandidater til alle tillitsverv som skal velges på årsmøtet, med unntak av valgkomité. Medlem av valgkomité som selv blir kandidat til verv, plikter å tre ut av valgkomiteen.



(2) Idrettslaget kan organiseres med grupper og/eller avdelinger. Idrettslagets årsmøte bestemmer opprettelse av grupper/avdelinger, og hvordan disse skal organiseres og ledes. Dette vedtas i forbindelse med årlig behandling av idrettslagets organisasjonsplan,
jf. § 15 pkt. 9.



(3) For grupper/avdelingers økonomiske forpliktelser hefter hele idrettslaget, og grupper/avdelinger kan ikke inngå avtaler eller representere idrettslaget utad uten styrets godkjennelse jf. § 19.





V. ØVRIGE BESTEMMELSER



§ 20 Alminnelige disiplinærforføyninger, sanksjoner etter kamp- og konkurranseregler, straffesaker og dopingsaker



For alminnelige disiplinærforføyninger, sanksjoner etter kamp- og konkurranseregler, straffesaker og dopingsaker gjelder NIFs lov kapittel 11 og 12.



§ 21 Lovendring



(1) Lovendring kan bare foretas på ordinært eller ekstraordinært årsmøte i idrettslaget etter å ha vært oppført på saklisten, og krever 2/3 flertall av de avgitte stemmer.



(2) Lovendringer som følge av endringer i NIFs lov, trer i kraft straks. Lovendringer vedtatt av idrettslaget selv trer ikke i kraft før de er godkjent av idrettskretsen. Godkjenningen er begrenset til de bestemmelser som NIFs lov omfatter.



(3) I forbindelse med godkjenningen kan idrettskretsen pålegge nødvendig endring for å unngå motstrid med NIFs regelverk.



(4) Endringer i §§ 21 og 22 kan ikke vedtas av idrettslaget selv.



§ 22 Oppløsning - Sammenslutning - Konkurs



(1) Forslag om oppløsning av idrettslaget må først behandles på ordinært årsmøte. Blir oppløsning vedtatt med minst 2/3 flertall, innkalles ekstraordinært årsmøte 3 måneder senere. For at oppløsning skal skje må vedtaket her gjentas med 2/3 flertall.



(2) Sammenslutning med andre idrettslag anses ikke som oppløsning av laget.[22] Vedtak om sammenslutning og nødvendige lovendringer i tilknytning til dette treffes i samsvar med bestemmelsene om lovendring, jf. § 21.



(3) Ved oppløsning eller annet opphør av idrettslaget tilfaller lagets overskytende midler etter avvikling et formål godkjent av idrettskretsen. Underretning om at idrettslaget skal oppløses, skal sendes til idrettskretsen 14 dager før idrettslaget holder sitt ordinære årsmøte til behandling av saken.



(4) Ved konkurs anses organisasjonsleddet som oppløst når konkurs er avsluttet og det mister således sitt medlemskap i NIF.



[1] Personlige medlemmer betyr at idrettslaget ikke kan operere med andre typer medlemskap, som for eksempel familiemedlemskap og firmamedlemskap. At det innføres familiekontingent er å anse som en rabattordning, og har ikke noe med selve medlemskapet å gjøre. Medlemmer må følgelig registreres enkeltvis.

[2] Idrettslaget må være medlem i de(t) særforbund som lagets idrettsgrener omfatter, med mindre laget utelukkende driver mosjonsidrett som ikke tilrettelegges av et særforbund i NIF, jf. NIFs lov § 10-1.Dette skal fremkomme av idrettslagets organisasjonsplan. Det er årsmøtet i idrettslaget som vedtar hvilke idretter idrettslaget skal organisere, og vedtar innmelding/utmelding i de(t) aktuelle særforbund.

[3] Idrettslag kan bare være medlem av ett idrettsråd. Hvis et idrettslags naturlige område strekker seg over mer enn én kommune, avgjør idrettslagets årsmøte ved lovendringsvedtak hvilket idrettsråd det tilhører.

[4] Bestemmelsen trer først i kraft når Idrettsstyret bestemmer det.

[5] Se forskrift til NIFs lov § 2-4.

[6] For eksempel skyldig kontingent.

[7] Se forskrift til NIFs lov §§ 2-6 og 2-7.

[8] Se forskrift til NIFs lov §§ 2-6 og 2-7.



[9] For eksempel møte per e-post.

[10] For eksempel møte per telefon/videokonferanse.

[11] Idrettslaget må avholde årsmøte for behandling av foregående års regnskap innen utløpet av juni det påfølgende år.

[12] Dersom saklisten ikke fullføres, kan det innkalles til fortsettende årsmøte. Slik innkalling skjer på tilsvarende måte som for ordinært årsmøte, men eventuelt med kortere frist godkjent av årsmøtet. Fortsettende årsmøte kan bare behandle saker som var med i godkjent sakliste for årsmøtet.

[13] Verken dirigent eller referent behøver å være medlem i idrettslaget, se også § 14.

[14] Forslag i saklisten samt eventuelle forslag som årsmøtet, ved godkjenning av saklisten, har vedtatt å behandle etter et vedtak av 2/3 av de stemmeberettigede på årsmøtet.

[15] Organisasjonsplanen skal regulere idrettslagets interne organisering og aktivitet.

[16] Dette er minimum av de tillitspersoner som skal velges på årsmøtet. Årsmøtet kan i tillegg velge andre tillitspersoner det er behov for.

[17] Antall styremedlemmer og varamedlemmer må fylles ut ved vedtakelse av loven, minimum 1 styremedlem og 1 varamedlem. Styremedlemmene kan velges til spesifikke oppgaver.

[18]Idrettslag med årlig omsetning på mer enn kr 5 millioner plikter å ha engasjert revisor, jf. NIFs lov § 2-11, og må innta følgende som nytt punkt 10 i § 15: «Engasjere statsautorisert/registrert revisor til å revidere idrettslagets regnskap.» Punkt 10 forskyves til nytt punkt 11 og punkt 11 bokstav d) endres til: «Kontrollkomité med 2 medlemmer og 2 varamedlemmer.»

[19] Dersom laget har flere gruppestyrer, er det kun idrettslagets hovedstyre som leder og forplikter laget. Denne høyeste myndighet kan ikke, verken helt eller delvis, delegeres til andre organer/personer innen laget. Dette innebærer blant annet at det bare er idrettslagets hovedstyre (der laget har grupper/avdelinger med egne styrer) som kan foreta ansettelser, inngå markedsavtaler, evt. andre avtaler som forplikter idrettslaget juridisk.

[20] Dette er et minimum av hvilke oppgaver som skal tilligge styret. Idrettslaget står fritt til å legge til andre styreoppgaver i bestemmelsen.

[21] Ansvarlig for politiattestordningen er påkrevd for alle idrettslag som organiserer aktivitet for mindreårige og/eller mennesker med utviklingshemming.

[22] Ved sammenslåing skal eldste stiftelsesdato og klubbnummer for dette idrettslaget benyttes.


0 Kommentar

Styret i BSK

Postet av Bodø Svømmeklubb den 26. Aug 2015


Management_Board_3831143__600x450[1].jpg


Leder: Ivar Vindvik

Nestleder: Svenn Toftesund

Styremedlem: Ingvill Tøhaugen

Styremedlem: Stein Tore Pettersen

Styremedlem: Kenneth Olaussen

Styremedlem: Gunnhild Grande Pedersen

Styremedlem: Frode Andresen

Styremedlem: Grete Cecilie Oldereid Lieng

Vara: Halvard G Sandstad


0 Kommentar

Organisasjonsplan

Postet av Bodø Svømmeklubb den 26. Aug 2015








BSK MÅL

BSK skal ha tilbud til alle svømmeinteresserte, uavhengig av ferdighetsnivå
BSK skal sikre en rimelig balanse mellom topp- og mosjonsidrett.
BSK skal oppnå nødvendig rekruttering
BSK skal drives på frivillig basis med demokrati, lojalitet og likeverd som prinsipp. All idrettslig aktivitet skal bygge på grunnverdier som idrettsglede, fellesskap, helse og ærlighet

BSK skal vektlegge godt klubbmiljø og kameratskap, som skal styrkes gjennom organisert, kontaktskapende- og sosialt samvær.

MOTTO Som fisken i vannet...

KLUBBENS STYRE

§ 18 Idrettslagets styre (Klubbens vedtekter)
Klubben ledes av et styre på 8 medlemmer og et varamedlem.
Styret skal bestå av en valgt leder, nestleder og styretsmedlemmer, hvor hver treningsgruppe skal være representert med minst ett medlem.
Styrets medlemmer, inkludert leder og nestleder velges for to år av gangen, og om mulig vekselvis slik at kontinuiteten i styret blir ivaretatt.

STYREMEDLEMMENES OPPGAVER

Hver av de 6 styremedlemmene utnevnes som leder av hver sin ansvarsgruppe. Arrangementsansvarlig, sponsoransvarlig, økonomiansvarlig, sportsansvarlig, treneransvarlig og miljøansvarlig.
Hvert av styremedlemmene vil være ansvarlig for en arbeidsgruppe bestående av 2-5 personer som skal følge opp gruppens oppgaver. Det er viktig at det jobbes på tvers av gruppene i perioder hvor enkelte har stor belastning.

Ansvarlig for gruppen (styremedlemmet) skal rapportere til styret samt følge opp styrets vedtak.

STYRETS ANSVARSGRUPPER – oppdatering av organoisasjonsplanen

Organisasjonsplanen danner grunnlaget for det arbeidet som skal ivaretas av stryret i klubben gjennom arbeidet i ansvarsgruppene. Organisasjonsplanen skal til enhver tid oppdateres og holdes vedlike av det sittende styret slik at planen gjenspeiler klubbens aktivitet.

ARRANGEMENT (+ 4)

Arrangere Saltentreffet, klubbmesterskap og minimum to rekruttstevner pr. år, herunder sørge for
sekretariatdrift med alle dets funksjoner
Påse at dømming og tidtaking gjennomføres iht. svømmeforbundets krav – klubben har pr. 02.03.14 dommerkontakt og denne involveres

Ivareta innkvartering av svømmere fra andre klubber
Koordinere kafedrift, middag- og frokostdrift for ledere og svømmere Rigging og rydding
Resultatservice

Koordinere premieutdeling
Sørge for at klubben har nødvendig og funksjonsdyktig materiell i forhold til egne aktiviteter og deltakelse på eksterne aktiviteter


SPONSOR/MARKED (+3)

Utarbeide markedsplan, herunder kartlegge sponsormarkedet i Bodø og omegn. Utarbeide sponsorprodukt for generalsponsor, store sponsorer, små sponsorer og samarbeidspartnere
Etablere og vedlikeholde relasjoner med mulige sponsorer og samarbeidspartnere Gjennomføre salg av sponsoravtaler

Følge opp sponsoravtalene og videreutvikle disse
Organisere og gjennomføre salg av toalettpapir 2 ganger pr. år. Loddsalg på arrangementer/stevner
Framskaffe premier til Saltentreffet og rekruttstevner.

ØKONOMI + 3 (1 offentlig bading + 1 reiseregninger + 1 assistent regnskap)

Holde oversikt over klubbens til enhver tids økonomiske situasjon.
Sørge for at BSK har til enhver tid et korrekt regnskap.
Sørge for at lønninger utbetales til trenere iht. arbeidsavtalene.

Påse at regnskapet blir revidert.
Sørge for at kontingent, treningsavgift, betaling toalettpapir og andre fordringer blir fakturert. Innhente oppdatert medlemsliste fra ansvarlig for denne.

SPORT + 4 (2 assistenter + Svømmeskole 1 + Offentlig bading 1)

Sørge for at klubben på en forsvarlig måte deltar på og gjennomfører reiser til svømmestevner. Representere BSK, event sammen med treneransvarlig) på samarbeidsmøter med andre klubber.
Følge invitasjoner til stevner ihht vedtatt terminliste. Lage påmeldingsskjema og endelig reiseinfo til svømmerne.
Motta påmeldingene og koordiner disse til treneransvarlig.
Arrangere transport, overnatting og lage et opplegg for bespisning under stevnedeltakelse. Bestille reise med tog, buss eller fly.
Sørge for at det er reiseledere til hvert bortestevne.
Organisere og gjennomføring av treningseirer i nært samarbeid med treneransvarlig.
Ivareta gjennomføring, koordinering og oppfølging av offentlig bading. Ansvarlig offentlig bading skal til enhver tid sørge for at det er nok badevakter, badevaktassistenter og kassere og påse at klubben har nok kvalifiserte badevakter
Ivareta koordinering og gjennomføring av Barnas Svømmeskole – her mangler vi pr 02.03.14 ansvarlig

TRENER + trenerteamet + representant for mastersgruppe + event andre ressurspersoner

Utarbeide forslag til terminliste som skal godkjennes av styret
Påse og bidra til at trenerne har nødvendig svømmefaglig-, leder- og livredningskompetanse. Sette sportslige mål for klubbens grupper sammen med trenerkolegiet.
Samarbeide med andre klubber med tanke på kompetanseheving og utvikling av trenere. Planlegge og gjennomføre trenersamlinger og sosiale tilstelninger for trenerne, - dette kan gjøres i nært samarbeid med arrangementsansvarlig og miljøansvarlig.

Sørge for at klubben har foreldrerepresentanter som kan bistå med gjennomføring av treninger om nødvendig, - disse må ha livredningskurs og være over 18 år hvis de skal være trener alene. Rapportere til styret om trenersituasjon og andre problemstillinger/utfordringer som styret trenger orientering om.

Sørge for at klubben har nødvendig og funksjonsdyktig materiell i forhold til trening
Bidra til å rekruttere trenere til klubben, samt motivere egne erfarne svømmere til å bli trenere i klubben.

MILJØ + en foresatt fra hver av klubbens grupper

Sørge for at miljøet i svømmeklubben er godt.
Bidra til at det gjennomføres sosiale aktiviteter i alle treningsgrupper, ansvarsgrupper og styret. Bidra til at alle foresatte deltar med frivillig arbeid i ledelse av klubben og/eller i en aktivitetsgruppe
Bidra til at ledere og foresatte fokuserer på til et trygt barne- og ungdomsmiljø hvor utøverne motiveres til å oppnå det beste av deres potensial.
Arrangere og gjennomføre samlinger/informasjonsmøter (for grupper, trenere, foresatte), juleavslutning, sommeravslutning og sponsorsvømming i nært samarbeid med arrangementsansvarlig og treneransvarlig.

Styret generelt – oppgavene bør fordeles hensiktsmessig

Sørge for at klubbens web side til en hver tid er oppdatert
Ved semesterstart august og januar sende informasjon til foresatte om aktivitetsplan og foreldrefordeling (dette har ikke blitt gjort i 2013, men bør vurderes gjeninnført)
Sørge for at klubbens lisenser, medlemslister og foreldrefordeling til en hver tid er oppdatert. Utarbeide aktivitetsplan for hele sesongen/terminliste – sende denne ut til medlemmene Bidra til rekruttering av nye trenere samt kvalitetsikre at klubben har en god trenerstab som er kvalitetsmessig dyktige og ivaretar klubbens mål.



Planen godkjent på årsmøtet 25.mars 2014.


0 Kommentar

Ny hjemmeside!

Postet av Bodø Svømmeklubb den 25. Aug 2015

Bodø svømmeklubb har fått ny hjemmeside.
Det vil ta noe tid før vi har denne siden oppe med det innholdet vi ønsker.
Har dere ting og tang dere ønsker på denne hjemmesiden er det lov å
komme med saker og ønsker.



0 Kommentar

Støtt Bodø svømmeklubb!

Postet av Bodø Svømmeklubb den 14. Aug 2015

Grasrotandelen gir deg som spiller mulighet til å bestemme hvem som skal motta noe av overskuddet til Norsk Tipping. Hver gang du spiller kan du velge å støtte det laget eller foreningen du mener fortjener det mest. Vi oppfordrer deg til å støtte oss i Bodø Svømmeklubb.


For å være grasrotgiver må du være kunde hos Norsk Tipping.

Ved spill hos Norsk Tipping vil inntil 5 prosent* av spillinnsatsen gå direkte til din grasrotmottaker, og best av alt, hverken innsats, premie eller vinnersjanse reduseres.

Grasrotandelen gjelder for alle Norsk Tippings spill, bortsett fra Flax, Extra og Belago.

Gjennom å være grasrotgiver er du med på å oppfylle små og store drømmer for din grasrotmottaker.

Du kan bli grasrotgiver på en av følgende måter:

• Hos kommisjonæren
• Mobilspill
• Norsk Tipping sine nettsider

• SMS, send Grasrotandelen 975666476 til 2020

For mer informasjon se www.norsk-tipping.no

0 Kommentar

Vil du gi din støtte til Bodø Svømmeklubb?

Postet av Bodø Svømmeklubb den 13. Aug 2015

Grasrotandelen gir deg som spiller mulighet til å bestemme hvem som skal motta noe av overskuddet til Norsk Tipping. Hver gang du spiller kan du velge å støtte det laget eller foreningen du mener fortjener det mest. Vi oppfordrer deg til å støtte oss i Bodø Svømmeklubb.

For å være grasrotgiver må du være kunde hos Norsk Tipping.

Ved spill hos Norsk Tipping vil inntil 5 prosent* av spillinnsatsen gå direkte til din grasrotmottaker, og best av alt, hverken innsats, premie eller vinnersjanse reduseres.

Grasrotandelen gjelder for alle Norsk Tippings spill, bortsett fra Flax, Extra og Belago.

Gjennom å være grasrotgiver er du med på å oppfylle små og store drømmer for din grasrotmottaker.

Du kan bli grasrotgiver på en av følgende måter:

• Hos kommisjonæren
• Mobilspill
• Norsk Tipping sine nettsider

• SMS, send Grasrotandelen 975666476 til 2020

For mer informasjon se www.norsk-tipping.no

0 Kommentar

Svømming er gøy for alle

Postet av Bodø Svømmeklubb den 20. Mai 2015

Lorem ipsum dolor sit amet




tritani vituperata ei nam, duis labitur moderatius mea an. Cum summo ubique te. Te erant instructior nec, probo illum posidonium ea eos. Deserunt senserit cum id. Vis id ludus dicunt accommodare.

Qui facer facilisi maiestatis at. Eum praesent reprehendunt an, mazim quidam oportere pro cu, te partem cetero pro. Integre oportere conceptam no usu. Ridens aperiri sea ne.

Has utamur blandit et, an dicant ceteros mea. Prima ornatus te usu, an vis fierent similique rationibus. Duo postea repudiandae an. Sit civibus repudiandae te.

Cu mei enim vituperata. Qui utinam postulant concludaturque id. Te eum eius erant virtute. Vim nobis vocent eruditi et. Pro ex nihil vivendum assueverit, mel an nisl quaeque. Ad eos putant malorum, an nam legimus similique.
Lorem ipsum dolor sit amet, tritani vituperata ei nam, duis labitur moderatius mea an. Cum summo ubique te. Te erant instructior nec, probo illum posidonium ea eos. Deserunt senserit cum id. Vis id ludus dicunt accommodare.

Qui facer facilisi maiestatis at. Eum praesent reprehendunt an, mazim quidam oportere pro cu, te partem cetero pro. Integre oportere conceptam no usu. Ridens aperiri sea ne.

Has utamur blandit et, an dicant ceteros mea. Prima ornatus te usu, an vis fierent similique rationibus. Duo postea repudiandae an. Sit civibus repudiandae te.

Cu mei enim vituperata. Qui utinam postulant concludaturque id. Te eum eius erant virtute. Vim nobis vocent eruditi et. Pro ex nihil vivendum assueverit, mel an nisl quaeque. Ad eos putant malorum, an nam legimus similique.
Lorem ipsum dolor sit amet, tritani vituperata ei nam, duis labitur moderatius mea an. Cum summo ubique te. Te erant instructior nec, probo illum posidonium ea eos. Deserunt senserit cum id. Vis id ludus dicunt accommodare.

Qui facer facilisi maiestatis at. Eum praesent reprehendunt an, mazim quidam oportere pro cu, te partem cetero pro. Integre oportere conceptam no usu. Ridens aperiri sea ne.

Has utamur blandit et, an dicant ceteros mea. Prima ornatus te usu, an vis fierent similique rationibus. Duo postea repudiandae an. Sit civibus repudiandae te.

Cu mei enim vituperata. Qui utinam postulant concludaturque id. Te eum eius erant virtute. Vim nobis vocent eruditi et. Pro ex nihil vivendum assueverit, mel an nisl quaeque. Ad eos putant malorum, an nam legimus similique.



0 Kommentar

Ny Hjemmeside

Postet av Bodø Svømmeklubb den 20. Mai 2015

Brukervennlig, godt design, idrettstilpasset, klubbtilpasset og billig i drift

er noen av stikkordene som passer Idretten Online sin nye hjemmesideløsning.



Her kan alle forskjellige ledere (eller utøvere om man ønsker) få tilgang til å skrive blogg artikler og nyhetssaker. Siden kan enkelt oppdateres med ny informasjon, nyhetssaker, arangementer eller annet som klubben ønsker å informere om. Alt ved hjelp av en PC med internett. Noen få klikk, dra et bilde inn fra skrivebordet, lagre og publiser og så har du den siste informasjonen tilgjengelig for alle på nettsidene deres.

0 Kommentar

Levert av IdrettenOnline